-
Nepoate, de mult nu am mai dormit așa bine! E bună treaba asta cu ritmul.
-
phplthlpt!
-
Yoohpey! Să înceapă petrecerea! Din nou și din nou! Ține ritmul!
-
Dragă cititorule, ai găsit ritmul? Ritmul tău? Nu renunța! Nu e foarte greu. Încearcă cu pătratul, respectiv cubul. E simplu, ușor, logic. Desenează un pătrat. Folosește un liniar, pentru că are ritm. Trage o linie pe verticală. Din partea de jos a liniei verticale, trage o linie pe orizontală, egală cu linia verticală. Ai obținut jumătate de pătrat. Acum din partea de sus a liniei verticale trage încă o linie orizontală, egală cu cealaltă linie orizontală. Apoi unește capetele libere ale liniilor orizontale cu o linie verticală. Și ai obținut un pătrat cu toate laturile egale. Ăsta e ritmul.
-
phplthlpt!
-
Yoohpey! Petrecerea liniilor pătrate!
-
Deci, Nepoate, cum e ritmul? Tragi o linie și apoi, ce?
-
Exact, Bunicule. Tot tragi linii egale pe verticală și orizontală ca să iasă un pătrat. Pătratul ăsta e corpul personajului. Apoi pe orizontală, trage o linie la mijloc. În partea de jos sunt picioarele. Deci trage din mijlocul pătratului o linie în jos. Gata picioarele. În partea de sus a pătratului poți face părul. Trage o linie orizontală. Gata părul. Mai jos de păr, fă 2 pătrate mai mici pentru ochi. În cele 2 pătrate, mai fă 2 pătrate și mai mici, care sunt pupilele ochilor. Sub ochi mai fă un pătrat mic și ai nasul. Sub nas fă un dreptunghi pentru gură, și gata personajul tău. Acum colorează-l cum vrei. Și ai propriul tău personaj.
-
Nepoate, vrei să mai repeți o dată? M-ai pierdut după desenează un pătrat. Eu am auzit doar pătrat, pătrat, pătrat.
-
Exact, Bunicule! Ai prins ritmul!
-
phplthlpt!
-
Yoohpey! Petrecerea pătratelor!
-
Acum, că ai desenat personajul, să facem jucăria. Cel mai simplu e să iei plastilină colorată. Faci un cub din culorile folosite în desen. Rupi plastilina și o apeși până ai pătrate egale de culori diferite. Pentru păr o culoare. Pentru față altă culoare. Pentru picioare altă culoare. Faci un cub din pătratele de plastilină. Ține ritmul! Apoi pui ochii, nasul, gura și gata figurina! Exersează până îți iese ce vrei. Exersează cu familia, cu colegii și cu prietenii!
-
phplthlpt!
-
Yoohpey! Petrecerea plastilinelor!
-
Deci cum e, Nepoate? Desenezi un pătrat. Și apoi ce?
-
Asta e ideea, Bunicule. Desenezi pe hârtie un pătrat. Apoi mai desenezi încă un pătrat lângă el, la dreapta. Dar să fie egal cu primul pătrat. Și încă un pătrat la stânga lui. Un pătrat sus. Și un pătrat jos. Și mai desenează ultimul pătrat în jos. Și ai obținut un cub desfăcut, pe care dacă-l decupezi...
-
...o să ai o cruce!
-
Da, dar la care dacă îndoi toate marginile unite ale pătratelor și le lipești, obții un cub. Și dacă desenezi pe primul pătrat părul, ochii, nasul, gura și picioarele ai jucăria ta din hârtie. Și e făcută de tine! Poți face câte modele vrei.
-
phplthlpt!
-
Yoohpey! Petrecerea figurinelor!
-
Eu, Nepoate, am reușit! Am desenat un pătrat. Deși e cam sucit, că-mi tremură mâna.
-
E foarte bine, Bunicule! Acum că ai o figurină, trebuie să-i dai un nume. Dacă ai mai multe figurine, dă-le nume la toate. Fie că-s oameni, fie animale. Apoi trebuie să te gândești la o poveste, ceva ce ți s-a întâmplat ție. Scrie povestea și fă-o cu dialoguri, cum e episodul din acest articol.
-
Deci, Nepoate, eu o să-i spun la pătratul ăsta Pătrat. Și o să-l duc acuma la culcare că e tare obosit. Îl vezi ce îndoit e. E rupt de oboseală.
-
phplthlpt!
-
Yoohpey! Petrecerea pătratului Pătrat!
-
Bravo, Bunicule. Ai făcut un personaj și are povestea lui. Pătratul obosit. Ăsta-i ritmul! Acum mai trebuie o poezie.
-
Un pătrat am desenat, Și l-am și dus la culcat!
-
Bravo, Bunicule! Ai ținut ritmul! Și asta pentru că în poezie e un mic secret. Să ai același număr de silabe în fiecare vers sau măcar în două versuri pereche. Și care să rimeze între ele, adică cuvântul de la finalul fiecărui vers să se termine cu același set de litere. Ăsta e ritmul!
-
phplthlpt!
-
Yoohpey! Petrecerea silabelor rimate!
-
Deci ai figurine care au devenit personaje de poveste. Ai și poezie. Acum să înceapă joaca!
-
Eu, Nepoate, o să mă joc cu Pătrat de-a somnul. Cine doarme mai mult câștigă!
-
phplthlpt!
-
Yoohpey! Petrecerea jocurilor!
-
Și pentru ca să ții ritmul mult, îți trebuie energie. Așa că poți decupa pătrate din orice mâncare și să le pui unul peste altul. Așa faci mâncare cub. E delicioasă!
-
phplthlpt!
-
Yoohpey! Petrecerea jocurilor cub cu mâncare cub! Ține ritmul petrecerii Yoohpey!
-
Data viitoare vom afla cum poți să înveți mai ușor la școală. Cum poți să ții ritmul. Și după aia, în celălalt episod, o să vezi cum poți să faci cuburi 3D pe calculator. Până atunci exersează desenatul și scrisul poveștii și al poeziei personajului tău. Ține minte: viața are ritm! Acceptă-l și mergi cu el! Așa vei reuși mereu. Pentru că, dacă faci un lucru corect, vin și rezultatele corecte, rezultate bune! Mult succes tuturor!
-
Hai, Pătrățel, la culcare, că te văd tare obosit. Eu unul îs. Hai, ține ritmul!
-
Hey, Nephew, I haven't slept so well in a long time! This rhythm thing is very good.
-
phplthlpt!
-
Yoohpey! Let the party begin! Again and again! Keep the rhythm!
-
Dear reader, have you found the rhythm? Your rhythm? Don't give up! It's not too hard. Start with the square, or cube. It's simple and easy to understand. Draw a square. Use a ruler, because it has rhythm. Draw a vertical line. Then, from the bottom of that line, draw a horizontal line with the same length. You already have half of a square. Now in the top side of the first line, draw another horizontal line, the same length as the lower one. Close up the shape with a vertical line connecting the two horizontal ones, and you have a square with equal sides. That's the rhythm.
-
phplthlpt!
-
Yoohpey! Square line party!
-
So, Nephew, what's up with rhythm? You draw a line, and then?
-
That's it, Grandpa! Just keep drawing equal lines horizontally and vertically to get a square. That square is the body of your character. Then, draw a horizontal line around the middle of the square. The legs are in the lower part, so cut that part down the middle with a vertical line. Done with the legs. In the top side of the square you can make the hair. Draw a horizontal line, and there you have your hair. Below that, draw two smaller squares for the eyes. Inside them, draw two more, even smaller squares, for the pupils. In the middle, below the eyes, draw a small square, and that's your nose. Below the nose draw a rectangle and there you have your character. Now colour them in however you want, and you have your very own character.
-
Nephew, can you repeat again? You lost me after draw a square... all I heard was square, square, square.
-
That's right, Grandpa! You've got the rhythm!
-
phplthlpt!
-
Yoohpey! Party squares!
-
Now that you drew the character, let's make the toy. The easiest way is to get coloured clay. Make a cube out of the colours used in the drawing. Break off the clay and press it until you have equal squares of different colours. Use one colour for the hair, another for the face and another for the legs. Make a cube out of these clay squares. Keep the rhythm! Then, make the little details like the eyes, nose and mouth, and you've finished your toy! Practice until you like what you see. Practice with your family, your classmates and your friends!
-
phplthlpt!
-
Yoohpey! Clay party!
-
So how is it, Nephew? You draw a square... and then what?
-
That's the point, Grandpa. You draw a square on a piece of paper, and then you draw another it to the right, the same size as the first one. Then another to the left, and above, and below, and yet another one below. Now you have an unwrapped cube, that if you cut out...
-
...you'll have a cross!
-
Yes, but if you bend it along all of the edges of the squares, you'll get a cube. And if you draw the eyes, mouth, nose hair and legs on the first one, you'll have a paper toy of your character made by you! This way, you can make as many as you want.
-
phplthlpt!
-
Yoohpey! Toy party!
-
I did it, Nephew! I drew a square. Even though it's a little crooked, my hands are shaky.
-
That's very good, Grandpa! Now that you have a toy, you need to give it a name. If you made more than one, give them all names, whether they're humans or animals. Then, you need to think of a story, something that's happened to you. Write that story in a dialogue, just like the episode in this article.
-
So, Nephew, I'll call this square, Square. And I'll take him to sleep, because he's very sleepy. Just look at how he's grouching, he's very drowsy.
-
phplthlpt!
-
Yoohpey! Party for Square the square!
-
Well done, Grandpa. You made a character that has a story. Square the sleepy square. That's the rhythm! Now we just need a poem.
-
I drew Square very fast, and put him straight to rest!
-
Good job, Grandpa! You kept the rhythm! And that's because with poems, there's a little secret. You need to have the same number of syllables in every line, or at least the lines that pair up. And they need to rhyme together, that means that the last words of both lines have to end with words that sound the same. That's the rhythm!
-
phplthlpt!
-
Yoohpey! Rhyming syllables party!
-
So, you have toys that have become part of a story, and you have a poem. Now it's time to start playing!
-
Well, Nephew, I'm gonna go play sleep with Square. Who sleeps most wins!
-
phplthlpt!
-
Yoohpey! Game party!
-
And to be able to keep your rhythm for longer, you need energy. So you can cut out squares out of any food, and stack them on top of each other to make cube food. It's delicious!
-
phplthlpt!
-
Yoohpey! Cube game party with cube food! Keep the Yoohpey party rhythm!
-
Next time we'll find out how you can learn easier at school, how you can keep your rhythm. Until then, practice your drawing, story and poem writing for your character. And remember: Life is full of rhythm! Embrace it and follow it! That way you'll always succeed. Because, if you do something right, you'll also reap the right results, good results! Good luck to all of you!
-
Come, Square, let's go to sleep. I see you're very tired. At least I am. C'mon, keep that rhythm!