George Traistă a creat un brand de echipament sportiv de la zero și a ajuns într-un singur an să colaboreze cu nume mari din sportul românesc. Pasionat de sport și design, a urmat un traseu neconvențional, combinând cele două pasiuni într-o afacere de succes.
Punctul de cotitură și un vis
După ce și-a finalizat studiile la facultatea de sport, George a simțit nevoia să-și exploreze și latura creativă. Astfel, lucrând ca designer grafic, a început să colaboreze cu companii internaționale de renume.
Cu toate acestea, pasiunea pentru sport l-a atras mereu înapoi. În 2017, oportunitatea s-a ivit și a devenit director de marketing al echipei de handbal SCM Politehnica Timișoara. Acesta a fost punctul de cotitură. Acolo a creat unul dintre primele echipamente de handbal complet personalizate din România și a descoperit o piață neexploatată și plină de potențial.
În anul 2023 și-a urmat visul și a fondat Lorikam. Într-un timp record a reușit să colaboreze cu unele dintre cele mai importante echipe din țară, precum Gloria Bistrița 2018, SCM Politehnica Timișoara și campioana României la rugby, SCM USV Timișoara.
De la design la performanță
De ce sunt echipamentele Lorikam atât de speciale? George combină experiența sa în design grafic cu cunoștințele acumulate ca sportiv și mai apoi ca student al Academiei Naționale de Sport și Educație Fizică pentru a crea produse unice în care se îmbină estetica și funcționalitatea.
Fiecare echipament este gândit până în cele mai mici detalii, de la alegerea materialelor până la designul grafic. ”Vreau ca sportivii să se simtă mândri când poartă echipamentele noastre, dar, în același timp, vreau să fie rezistente și confortabile. Acord o atenție deosebită personalizării și calității materialelor. Îmi doresc să creez o legătură între sportivi, fani, comunitate și echipa lor”, spune George Traistă.
Provocările și viitorul
Cu toate acestea, drumul spre succes nu a fost lipsit de obstacole. Găsirea de materiale potrivite pentru echipamente sportive în România s-a dovedit a fi o adevărată provocare. ”Am avut momente în care am căutat materiale pentru treninguri și ni s-au recomandat materiale pentru draperii deoarece nu se găsesc materiale speciale”, își amintește antreprenorul.
Uitând de provocările din trecut și concentrându-se pe viitor, George are planuri ambițioase. Își dorește să extindă gama de produse Lorikam, să cucerească noi piețe și să devină un brand de referință în Europa. ”Vrem să arătăm că și în România se pot crea produse de înaltă calitate, care să concureze cu brandurile internaționale”, mărturisește el.