În contextul răspândirii infecției cu noul Coronavirus (SARS-CoV-2), Inspecția Muncii recomandă angajatorilor, lucrătorilor, reprezentanților acestora, precum şi altor participanți la procesele de muncă să se informeze şi să aplice măsurile dispuse de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență şi de autorităiile competente, pentru gestionarea şi limitarea răspândirii COVID-19.

”Având în vedere prevederile Decretului nr. 195/16.03.2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României şi ale Ordonanțelor militare emise de ministrul Afacerilor Interne, recomandăm angajatorilor să introducă, acolo unde este posibil, munca la domiciliu sau telemunca pe perioada stării de urgență”, este sugestia venită din partea ITM Maramureș.

Ca angajatori trebuie să aveți în vedere următoarele măsuri prioritare pentru prevenirea apariției și răspândirii COVID-19 la locurile de muncă:
✅ informați şi instruiți lucrătorii cu privire la prevenirea şi limitarea îmbolnăvirilor cu noul Coronavirus, pe baza recomandărilor autorităților competente;
✅ asigurați echipamente individuale de protecție (măşti, mănuşi etc.) şi verificați corecta utilizare a acestora, iar – în cazul degradării sau al pierderii calităților de protecție – acordați echipamente individuale noi care să protejeze lucrătorii împotriva COVID-19;
✅ stabiliți măsuri igienico-sanitare cu consultarea medicilor de medicina muncii;
✅ instruiți lucrătorii cu privire la asigurarea unei igiene respiratorii corecte conform recomandărilor autorităților din domeniul sănătății;
✅ acordați, în mod gratuit, materiale igienico-sanitare (săpun, prosoape hârtie, dezinfectanți etc.) care să prevină răspândirea infecției cu noul Coronavirus;
✅ limitați reuniunile de lucru la minim posibil, iar dacă acestea sunt absolut necesare luați toate măsurile de prevenire şi protecție (şedințe în sistem video conferință, distanța de siguranță între participanți etc.);
✅ limitați contactul dintre persoane, luați măsuri pentru păstrarea distanței de siguranță, evitați activitățile colective (evitați expunerea lucrătorilor la contact direct/interacțiune cu un număr mare de persoane, formarea zonelor aglomerate în cadrul proceselor de muncă etc.).
✅ reduceți la minim posibil delegațiile/deplasările lucrătorilor pentru îndeplinirea sarcinilor de muncă;
✅ asigurați controlul medical periodic al lucrătorilor.

Mențiune: Echipament individual de protecție reprezintă orice echipament destinat a fi purtat sau mânuit de un lucrător pentru a-l proteja împotriva unuia ori mai multor riscuri care ar putea sa îi pună în pericol securitatea şi sănătatea la locul de muncă, precum şi orice supliment sau accesoriu proiectat pentru a îndeplini acest obiectiv (art. 5 lit. j) din Legea nr. 319/2006, cu modificările şi completările ulterioare).

”Angajatorul are obligația de a asigura securitatea şi sănătatea lucrătorilor în toate aspectele legate de muncă (Legea nr. 319/2006, actualizată). Lucrătorii au obligația să îşi desfăşoare activitatea în conformitate cu instrucțiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu se expună la pericol de infecție cu noul Coronavirus (SARS-CoV-2) şi să prevină expunerea altor persoane care ar putea fi afectate de acțiunile/omisiunile lor”, informează ITM Maramureș.

Sursă informații: ITM Maramureș

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.