Romfilatelia a introdus astăzi în circulație o emisiune dedicată împlinirii a 150 de ani de la înființarea Gării de Nord. Emisiunea este alcătuită din două mărci poștale și un plic „prima zi”.

Istoria căilor ferate române realizate pe teritoriul Principatelor Unite își are începutul în septembrie 1865, când Alexandru Ioan Cuza a concesionat execuția liniei București – Giurgiu unei societăți engleze care a făcut proiectul în anul 1869, când a fost inaugurată și prima gară de călători, București – Filaret.

Gara de Nord este regăsită în proiectul contractat cu firma H.B. Strousberg, începând cu anul 1868, când Carol I a pus piatra de temelie a construcției. Terenul pe care s-a construit gara, sub numele de Gara Târgoviștei, a aparținut Zoei Racoviță, nepoată a boierului Dinicu Golescu.

În anul 1872 gara a fost inaugurată și odată cu ea linia de cale ferată Roman-Galați-București-Pitești. A fost utilizată la început pentru transport mixt (călători și marfă), iar mai apoi numai pentru călători.

Gara Târgoviștei intră în circuitul feroviar internațional la 8 iunie 1883, când primește garnitura trenului Orient Expres. După mai multe intervenții, vizând modernizarea, în anul 1888 este adoptată denumirea Gara de Nord.

Gara de Nord se află pe lista monumentelor istorice, un simbol al Bucureștiului, alături de clădirea învecinată care adăpostește Palatul Administrativ al CFR.

Pe timbrul cu valoarea nominală de 10 lei este redată o vedere de ansamblu a fațadei principale, în varianta inițială a construcției.

Timbrul cu valoarea nominală de 10,50 lei prezintă o vedere generală cu perspectivă a aripii noi, care include frontonul cu coloane.

Plicul „prima zi” ilustrează, sugestiv, în grafica lui, elemente arhitectonice din primul deceniu de existență a construcției, cunoscută astăzi sub denumirea de Gara de Nord.

Sursă informații și foto: Romfilatelia

CITEȘTE ȘI: Telefoane pe timbre

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.