Mai mult de o treime dintre români (31%) declară că anul acesta preferă să comande cadouri online, comparativ cu doar 5% în 2016, conform unui studiu realizat de Reveal Marketing Research.

Anul 2020 a schimbat (și) interacțiunile dintre oameni, distanțarea fizică impusă neaducând cu sine (neapărat) și distanțare emoțională. În acest context și cu Moș Crăciun pornit deja pe drum, Reveal Marketing Research a vrut să afle cum arată pentru români Crăciunul în pandemie.

”Pe baza afirmațiilor respondenților, bugetul mediu al românilor de sărbători în 2020 ar arăta astfel: total – 1.059 lei, mâncare – 539 lei, cadouri – 395 lei, decorațiuni – 125 lei. Segmentele cele mai cheltuitoare: familiile moderne – 1.284 lei și tinerii profesoniști – 1.116 lei. Segmentele cele mai cumpătate: seniorii pensionari – 765 lei și milenialii fără partener – 987 lei”, precizează cei de la Reveal Marketing Research.

69% din totalul respondenților continuă chiar și în prezent să cumpere cadouri de Crăciun din magazinele fizice, potrivit Reveal Marketing Research. Cu toate acestea, se observă o scădere comparativ cu 2016 când această metodă era preferată în proporție de 88%. ”În 2020, dintre cei care preferă mersul la magazine, tinerii profesioniști sunt cei care au optat în cea mai mare măsură pentru această variantă – 81%”, informează Reveal Marketing Research.

Comparativ cu un studiu similar derulat acum patru ani, datele din prezent arată o creștere semnificativă a celor care utilizează Internetul pentru a cumpăra cadouri: ”Dacă în 2016, doar 5% dintre români au declarat că își fac cumpărăturile online și doar 7% cumpără și fizic, dar și online, în 2020 31% dintre respondenți optează pentru cadouri comandate de pe diferite site-uri”, anunță sursa citată.

Din totalul mediu de 1.059 lei pe care românii declară că îl alocă pentru cumpărăturile de sărbători, 395 lei sunt destinați cadourilor, potrivit răspunsurilor acestora. Cele mai cheltuitoare la acest capitol, conform Reveal Marketing Research, sunt familiile moderne (562 lei alocați), urmate de tinerii profesioniști care consumă 423 de lei în medie pentru cadouri de Crăciun. ”Interesant este că bărbații alocă mai mult pe cadouri decât femeile. În cazul bărbaților cheltuielile pentru cadouri ocupă un buget de 433 lei, comparativ cu femeile ce alocă 364 lei”, informează Reveal Marketing Research.

Românii declară că peste jumătate din bugetul acestora de sărbători este ocupat de cheltuielile pe mâncare (51%), respodenții afirmând că alocă 539 lei pe mâncare. Dintre aceștia, familiile tradiționale urmate de maturii fără partener cheltuie cel mai mult aici, alocând 588 lei, respectiv 586 lei.

Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) și au fost derulate 1.017 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural în perioada 7-12 decembrie 2020. Eroare de eșantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%.

Comunicatul integral privind studiul realizat de Reveal Marketing Research este disponibil aici.

Sursă informații: Reveal Marketing Research. Imagine de Alexandra_Koch de la Pixabay.

CITEȘTE ȘI:
Studiu | De ce le este cel mai dor românilor?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.