51% dintre români au declarat că își vor petrece sărbătorile acasă, iar 49% din bugetul alocat sărbătorilor se va cheltui pe mâncare – așa spune un studiu Reveal Marketing Research.

40% dintre români declară că nu contează ce primesc anul acesta de Crăciun, conform unui studiu Reveal Marketing Research. Acest procent este în scădere față de anul trecut, când jumătate dintre români declarau că nu au preferințe în ceea ce privește cadourile. ”Hainele sunt cele mai dorite cadouri, 31% dintre respondenți declarând că doresc să primească de Crăciun articole vestimentare, în timp ce 27% menționează parfumurile, în creștere față de anul trecut, când procentele erau de 24% pentru ambele categorii”, menționează studiul Reveal Marketing Research.

De asemenea, bijuteriile înregistrează o creștere semnificativă anul acesta. Dacă în 2021 13% dintre respondenți declarau că doresc să primească bijuterii de Crăciun, anul acesta 21% dintre ei au această așteptare.

Conform aceluiași studiu, majoritatea românilor își vor petrece și în acest an sărbătorile de iarnă acasă. Dacă în 2020 un procent de 85% dintre români au rămas acasă de Crăciun din cauza pandemiei, iar în 2021 acest procent era de 57%, în 2022 51% dintre respondenți au declarat că își vor petrece sărbătorile acasă. Pentru persoanele peste 55 de ani acest procent ajunge la 73%. În timp ce doar o treime dintre tinerii până în 24 de ani vor rămâne acasă.

”Crăciunul rămâne, totuși, o sărbătoare petrecută în familie: 85% dintre respondenți declară că vor petrece alături de familie, fie acasă, fie cu rudele din localitate (19%) sau cu rude din afara localității (14%). Tinerii între 18 și 24 de ani vor petrece într-o măsură semnificativ mai mică sărbătorile cu familia (70%). Procentul celor care vor alege un sejur, fie în țară, fie în afara țării este de 9%, cu 3 procente mai mare decât anul trecut”, se arată în studiul Reveal Marketing Research.

Românii vor aloca cea mai mare parte a bugetului de Crăciun pentru mâncare. Procentual, 49% din bugetul alocat zilelor de sărbătoare va merge către mâncare, 34% către cadouri și 17% către decorațiuni.

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 13-18 decembrie. Pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 1012 respondenți. Eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.

Comunicatul integral privind acest studiu Reveal Marketing Research îl găsiți aici.

Sursă informații: Reveal Marketing Research. Imagine de la Pixabay.

CITEȘTE ȘI:
Studiu | Ce vinuri preferă românii?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.