În primul semestru din 2020, la numărul 112 au fost preluate peste 4,8 milioane de apeluri, dintre care mai bine de 311.000 – aproape 6,5% – au fost apeluri așa-numite abuzive, arată statistica Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS). Conform datelor cu pricina, o persoană – din județul Olt de felul ei, atât dezvăluie comunicatul STS – a sunat de 9.544 de ori la 112. Alți 44 de oameni au apelat numărul unic de urgenţă de cel puţin 1.000 de ori. Cei care au sunat în repetate rânduri în mod abuziv au făcut glume, i-au suduit pe operatori, au cerut informaţii, ca la gară, sau au anunțat evenimente care mai degrabă aveau de-a face cu mulsul oii vecinului decât cu 112.
Revenind la exemplul cu cel (sau cea) care a sunat de 9.544 de ori în șase luni la 112, asta înseamnă o medie de 53 de ori pe zi. Developează lin un om care i s-a dedicat cu simț de răspundere prostiei personale, șlefuind-o cu migală zilnic, spre a nu fi în primejdie de a se mai agăța de vreun neuron pribeag. Aidoma lui au mai fost zeci de oameni, care nu i-au depășit recordul, dar tot au sunat la 112 aiurea, de peste o mie de ori fiecare, în șase luni, ca să înjure ori să facă glumițe ca tonții. Oare cum le-ar pica acestora să sune la 112 fiind la ananghie și să li se răspundă cu un râs sănătos, plus o sudalmă pastelată?
Oricât de optimist ai fi, uneori chiar îți vine să crezi că trăiești într-o societate cu exces de nătărăi. Dar poate că acesta o fi spectacolul vieții și trebuie luat ca atare. La urma urmei, în traiul de zi cu zi avem și năbădăi simpatice, și neghiobi agasanți. De preferat totuși ar fi să avem mai multe zâmbete.
Tiberiu Sabo
Sursa foto: pixabay.com