Vânzarea autoturismelor electrice și hybrid a depășit anul acesta, pentru prima dată, vânzarea autoturismelor cu motoare diesel.
Datele au fost prezentate ieri, la o întâlnire a ministrului Mediului, Tánczos Barna, cu reprezentanții Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Analiza înmatriculărilor autoturismelor, în funcție de tipul de motorizare, în primele șapte luni din acest an, arată că:
- autoturismele electrificate (full electric, hybrid plug-in și full hybrid) au o creștere de 106,4%, realizând o cotă de piață de 20,7%
- înmatriculările autoturismelor echipate cu motoare diesel înregistrează o scădere de 29,3% față de primele șapte luni din 2021 și dețin o cotă de 14,1% din total
- motorizările pe benzină înregistrează o creștere de 10,1% față de perioada similară din 2021, ajungând, astfel, la o pondere de 65,3%
- mașinile electrice (full electric) au ajuns sa reprezinte 7.9% din piața românească în primele 7 luni ale anului 2022, în timp ce în aceeași perioadă a anului 2021 reprezentau doar 1.9% din piață.
Ministrul Mediului a anunțat că se lucrează la un nou program de stimulare a achiziției automobilelor electrice, destinat mașinilor din sectorul comercial. Programul Rabla Plus pentru flote comerciale urmează să fie lansat în 2023.
Sursă informații și foto: Ministerul Mediului
CITEȘTE ȘI: AFM a publicat noi liste cu dosare aprobate