A intrat, ieri, în vigoare Legea 9/2023, care prevede deopotrivă obligații și interdicții pentru instituțiile publice și organele administrației publice locale și centrale în vederea simplificării birocrației.

Obligații:

  • cererile vor fi puse la dispoziţia publicului în format electronic;
  • copia cărţii de identitate se va accepta prin email;
  • permiterea fotocopierii gratuite a documentelor de la dosar, altele decât cele care provin de la instituţiile centrale;
  • informatizarea proceselor și procedurilor;
  • specificarea pe formularele proprii a duratei de completare a fiecăruia și motivul colectării informației;
  • oferirea de metode alternative de plată a serviciilor publice furnizate contra cost, fie prin plata cu cardul, fie prin intermediul altor sisteme de plată;
  • folosirea cu precădere a mijloacelor electronice pentru comunicarea cu beneficiarii serviciilor publice, acolo unde beneficiarul are și este de acord să furnizeze o adresă de poștă electronică;
  • publicarea seturilor de date de interes public pe portalul www.data.gov.ro.

Nu se vor mai solicita de la populaţie:

  • copii legalizate de pe documente, ele vor fi semnate pentru conformitate de funcţionarul care le primeşte;
  • copii de pe avize sau alte documente care au fost emise de către alte instituții publice, organe de specialitate ale administrației publice centrale și locale;
  • dosare, dosare cu șină și niciun alt articol sau obiect de birotică sau papetărie.

Legea a fost publicată în Monitorul Oficial în ianuarie, însă a intrat în vigoare după șase luni. Mai multe informații pot fi accesate aici.

Sursă informații: Prefectura Maramureș. Sursa foto: Pixabay

CITEȘTE ȘI: Finanțare de aproape 11 milioane de lei pentru modernizarea infrastructurii rutiere…

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.