Liceul Tehnologic de Transporturi Auto Baia Sprie implementează în perioada 1 septembrie 2023 – 1 septembrie 2024 proiectul Erasmus+ ”Game Based Learning for All”. ”Scopul proiectului vizează dezvoltarea abilităților profesionale ale cadrelor didactice, focusându-se pe aspecte ale învățării bazate pe joc la diferite discipline de studiu, dar și în timpul activităților extrașcolare. Această abordare stimulează colaborarea autentică dintre cadrele didactice și elevi în contexte diferite de învățare”, explică profesor Iolanda Sztrelenczuk – coordonator proiect pentru Liceul Auto Baia Sprie.
Coordonat de Genista Research Foundation (Malta), proiectul implică Liceo ”Colombo” Marigliano (Italia), Smart Consulting (Serbia), Stowarzyszenie Aktywna Integracja Rurzyca (Polonia), Seyhan Danisment Gazi Anadolu Lisesi (Turcia), SEPUGS Vasi Antevski Dren (Macedonia de Nord) și, din România, Liceul Tehnologic de Transporturi Auto Baia Sprie.
Activităţile din proiect constau în trei cursuri de formare cu accent pe învățarea bazată pe joc, schimbul de bune practici între parteneri, precum şi schimbul de informații relevante pentru obiectivele prioritare ale proiectului.
Astfel, o primă acțiune – cursul de formare ”Essentials for the 21st Century Innovative Methods” – a avut loc în Malta. Unde participanții au împărtășit informații și exemple de bună practică despre pedagogia eficientă necesară educației din secolul al XXI-lea. În cadrul cursului au fost dezvoltate competențe legate de comunicare eficientă, ascultare activă, colaborare, folosirea responsabilă a tehnologiei, planificare și networking.
A doua acțiune, constând în sesiunea de formare GBL – Tools to Gamify Your Training”, a avut loc tot în Malta. Au fost dezbătute teme precum dezvoltarea competențelor profesionale și personale prin utilizarea instrumentelor de învățare bazate pe joc, aspecte relevante ale educației outdoor, precum și metode și abordări inovative în vederea construirii unui mediu pozitiv pentru elevi.
”La finalul proiectului, rezultatele se vor concretiza în: conștientizarea importanței învățării bazate pe joc, conceperea de jocuri offline/online sau adaptarea unor jocuri în scop educaţional, dezvoltarea competențelor personale și profesionale prin utilizarea jocurilor în abordările educaționale, dezvoltarea competențelor de comunicare în limba engleză prin colaborarea într-un mediu multicultural și stabilirea de parteneriate durabile cu alte organizații europene”, menționează Iolanda Sztrelenczuk.
Liceul Tehnologic de Transporturi Auto Baia Sprie a fost reprezentat la aceste prime două activități de Mihaela-Elena Smiedt, Anamaria gabriela Pop, Marcela Lenuța Vava, Mihaela Nastasia Făt, Ina Maria Moje, Liliana-Mariana Tomoiagă și Iolanda Sztrelenczuk.
Sursă: Iolanda Sztrelenczuk
CITEȘTE ȘI:
Liceul Auto Baia Sprie | Jocurile care rezolvă probleme și o invitație