Pentru a promova cărțile autorilor autohtoni, precum și pentru a stimula creșterea consumului de carte în România, azi a fost lansată campania ”Citește românește”.
”Scopul proiectului este de a promova cărțile autorilor autohtoni și de a realiza o comunicare mai bună între aceștia și cititorii lor. Totodată, proiectul își dorește să crească consumul de carte, în general, România aflându-se pe ultimele locuri din Europa la acest capitol, cu aproximativ 20 de milioane de cărți vândute anual, în timp ce în Italia se comercializează aproximativ 190 de milioane, iar în Franța 430 de milioane”, informează Ministerul Culturii – inițiatorul campaniei.
Pe platforma eMAG vor fi disponibile peste 2.100 de titluri provenind de la circa 1.100 de autori din domenii variate: de la cărți de ficțiune, istorie sau economie, până la cărți pentru copii. Pe pagina dedicată campaniei ”Citește românește” de pe site-ul eMAG, cititorii au la dispoziție topuri de carte românească, dar și o secțiune cuprinzând cele mai noi apariții.
”Piețele de carte mature se bazează, în principal, pe cărțile autorilor autohtoni. România este una dintre excepțiile Europei, din acest punct de vedere, și este în interesul întregului lanț editorial ca acest lucru să se schimbe”, a declarat Grigore Arsene – președinte al Asociației Editorilor din România.
Ministerul Culturii, în calitate de inițiator, cu sprijinul eMAG, al Uniunii Scriitorilor din România şi al Asociației Editorilor din România, a lansat astăzi campanie de promovare a cărților românești, numită ”Citește românește”.
Sursă informații și foto: Ministerul Culturii