Pentru revenirea la cursuri în această toamnă, majoritatea părinților români (55%) preferă scenariul cursurilor ”față în față”, pe care îl consideră cel mai potrivit, conform unui studiu lansat de Ministerul Educației și Cercetării.
Ministerul Educației și Cercetării și MKOR Consulting au lansat ”Back to School Post-Covid”. ”Studiul s-a derulat în rândul părinților copiilor din învățământul preuniversitar pentru a afla care sunt așteptările și temerile lor referitoare la modul de desfășurare a noului an școlar”, precizează reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării (MEC).
Peste jumătate (55%) dintre părinții elevilor români doresc revenirea la cursurile față în față, acordând cel mai crescut nivel de încredere acestui scenariu (4.6 puncte din 7). Cursurile ”față în față” sunt preferate, mai ales, în cazul preșcolarilor și elevilor de liceu. ”Principala îngrijorare a părinților se leagă de neatenția copiilor față de regulile de distanțare fizică și igienă (mai mult de 6 din 10 părinți), dar și de faptul că unii părinți și-ar putea trimite copiii la școală, chiar dacă prezintă simptome”, se arată în comunicatul MEC.
Aproape o treime (31%) dintre părinți optează pentru cursurile mixte, acasă și la școală, cu un grad moderat de încredere (3.6 din 7). Această variantă este preferată de părinți în special pentru elevii din ciclurile gimnazial și liceal, precum și pentru cei care locuiesc în orașele mari și foarte mari ale țării.
Doar 14% dintre părinți optează pentru cursuri exclusiv la distanță, această variantă având cel mai scăzut scor de încredere (2.7 din 7). Părinții elevilor de gimnaziu și din clasele mai mici tind totuși să accepte mai ușor această formă de desfășurare a cursurilor, comparativ cu cei din clasele de liceu. ”Reticența părinților a fost generată de lipsei socializării (65% dintre părinți), a timpului prelungit petrecut în fața calculatorului (58%). Aceasta este reflectată în dificultatea asimilării informațiilor predate în cadrul cursurilor la distanță (62%) ori de faptul că elevilor le lipsește concentrarea (54%), neavând un program clar și o anumită rutină de învățare (52%)”, informează MEC.
Studiul a fost realizat în perioada 26 iulie – 3 august de către MKOR Consulting în parteneriat cu Unitatea de Cercetare în Educație din cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație, pe un eșantion de 1.067 de respondenți, reprezentativ pentru populația părinților care au cel puțin un copil înregistrat în sistemul educațional din România în anul școlar 2020-2021, după ciclul de învățământ al copilului, mediul de rezidență (rural – urban) și distribuție geografică (regiuni de dezvoltare).
Studiul complet poate fi consultat aici.
Sursă informații și foto: Ministerul Educației și Cercetării