Raliul Zăpezii Maramureș, ediția a XIV-a, a avut la start 25 de echipaje: 16 mașini și 9 SSV-uri, dotate atât cu anvelope cu cuie, cât și fără cuie. Din Cehia, Slovacia, Ungaria și România. Clasele Rally și Just for Fun (J4F) au fost formate din câte trei categorii fiecare.
Szilárd Kánnár și Viktória Horváth , locul I în clasamentul general
Proba de debut a fost cea de noapte. Un spectacol de lumini impresionante și derapaje controlate, dar și timpi competitivi care stabilesc ordinea de start pentru următoarea zi. Zi care a fost încărcată de probe, având trei urcări pe ruta Cavnic – Băiuț și două urcări pe ruta Băiuț – Cavnic, însumarea timpilor oferind mai apoi pozițiile în clasament.
Echipajul format din Szilárd Kánnár și Viktória Horváth (Ungaria) s-a clasat din nou pe locul întâi în clasamentul general, urmați de Zoltán Garamvölgyi și Antal Takács (Ungaria). Podiumul a fost completat de Miklos Csaba (România) și Horn Albert (Ungaria).
O izbire spectaculoasă și un autovehicul clasic de toată frumusețea
”Cosmin Crăciun s-a înscris cu un Duster Pick-up de la Romturingia și a suferit o nefericită dar spectaculoasă izbire la ieșirea dintr-un viraj deosebit de periculos, din care a scăpat nevătămat și s-a clasat pe locul patru la J4F fără cuie.
Impresionarea publicului nu constă doar în viteza și eficiență, ci și în frumusețea unui autovehicul clasic, precum modelul Volvo P121 Amazon, pilotat de Andrei Vlad și Feher Daniel, care, prin prezența sa, a cucerit inimile tuturor”, detaliază organizatorii.
Prima oară la Raliul Zăpezii Maramureș, Jan Hnidka (Slovacia) și František Macháček (Cehia), la bordul uni Can-Am X3, s-au clasat pe locul șase la clasa Rally.
O cerere în căsătorie cu SSV-uri în decor
Și pe lângă toată adrenalina descărcată de cursele propriu-zise, Raliul Zăpezii a venit în 2024 și cu altfel de emoții. Astfel, în trei zile de competiție au fost celebrate două zile de naștere. Cu cântec și voie bună, firește. Și inclusiv cu un tort în formă de… tractor verde. S-au stabilit conexiuni între oameni din țări diferite, dar care au găsit un punct comun important: dorința de a reveni, an după an, la Raliul Zăpezii. Pentru o cursă spectaculoasă și o relaxare la ciubăr.
Și dacă toate acestea nu ar fi fost de ajuns pentru o ediție de ținut musai minte, Raliul Zăpezii a mai avut pe agendă un eveniment. ”Momentul culminant a fost când Szilárd Kánnár a îngenunchiat în fața partenerei sale, Viktória Horváth, și a cerut-o de soție. Cu imaginea de fundal a SSV-urilor câștigătoare aliniate în spatele acestora, Viktória a spus DA!”, spun organizatorii.
Și fiindcă am pomenit de învingători, să spunem că ediția 2024 a mai presupus un start: acela al tradiției trofeului transmisibil, inscripționat cu numele câștigătorilor celor 14 ediții.
Strat intact de gheață cu 12 grade la soare
”Împotriva tuturor dificultăților precum temperaturile ridicate pentru această perioadă a anului și nesiguranța participanților în ceea ce privește starea traseului înzăpezit, s-a organizat o ediție de excepție împreună cu NSM Motorsport. Totul a fost posibil pentru că directorul tehnic al Raliului Zăpezii, Claudiu Mureșan, este un savant al zăpezii. Se spune că un magician nu își vinde secretele așa că nu vom ști niciodată cum a creat și a menținut un traseu înzăpezit cu strat intact de gheață cu 12 grade la soare”, trag linie organizatorii. Care, desigur, deja sunt plini idei pentru ediția 15.
Sursă: Raliul Zăpezii Maramureș