• 330: Are loc inaugurarea solemnă a orașului Constantinopol (Istanbulul de azi). A fost ridicat de împăratul Constantin pe locul vechii colonii grecești Byzantion, ca nouă capitală a Imperiului Roman de Răsărit. A fost până în 1453, când a trecut sub stăpânire otomană. A vrut morțiș Constantinopolul hrăpărețul de Mahomed Cuceritorul. Și l-a luat, ce să-i faci.
  • 1672: Regele Ludovic al XIV-lea al Franței îi invadează pe olandezi. I s-or fi terminat lalelele prin grădinile dumisale și nu mai avea ce le da conițelor de la curte.
  • 1720: A văzut lumina zilei Karl Friedrich Hieronymus Freiherr von Münchhausen, aventurier german. Scriitorul Rudolf Erich Raspe a creat un personaj de carte, mincinosul baron Münchhausen, probabil fiind inspirat de personajul real. Cert e că baronul a făcut, cumva, carieră literară. Trântea niște minciuni de se gripa motorul minții 🙂
  • 1968: A început construcția primului autoturism românesc, Dacia 1100. Pentru a fabrica o mașină autohtonă, Comitetul Central al PCR lansase o licitație la care s-au înscris Alfa Romeo, Fiat, Peugeot și Renault. Pe 6 septembrie 1966 s-a semnat, la Bucureşti, contractul între statul român şi Régie Nationale des Usines Renault. Și uite așa a apărut Dacia. În imagine, nea Nicu, ”cel mai iubit șofer al poporului” – cum s-ar fi zis pe atunci -, pozând în prima Dacia 1100, în 1968. (T.V.S.)

Sursa datelor și foto: ro.wikipedia.org

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.