Rugați să aleagă între sărbătorile din luna iubirii, românii au preferat Dragobetele, în detrimentul Valentine’s Day, relevă un studiu Reveal Marketing Research. 38% dintre respondenți au ales sărbătoarea românească, comparativ cu doar 16% care înclină spre Valentine’s Day.
Luna februarie este un prilej pentru branduri de a-și promova produsele sau serviciile cu diverse promoții de sărbătoare, fie că e vorba despre Valentine’s Day, fie că e vorba despre Dragobete. Reveal Marketing Research a derulat un studiu care a analizat impactul acestor campanii asupra publicului român, precum și ce fel de abordare este mai apreciată: accentul pe specificul local sau internațional?
”Doar 27% dintre respondenți spun că au văzut reclame cu promoții de Valentine’s Day, iar peste jumătate (54%) declară contrariul. Dintre cei care au văzut astfel de reclame în această perioadă, majoritatea (55%) declară că le-au văzut în mediul online, iar 45% menționează canalele TV. Reclamele stradale cu ocazia Valentine’s Day au fost mai puțin menționate de respondenți – doar 7% dintre ei spun că le-au remarcat. Promoțiile văzute în magazine cu ocazia acestei sărbători au fost menționate de 24% dintre români”, se arată în studiul Reveal Marketing Research.
Rugați să aleagă între sărbătorile din luna iubirii, românii au preferat Dragobetele, în detrimentul Valentine’s Day. 38% dintre respondenți au ales sărbătoarea românească, comparativ cu doar 16% care înclină spre Valentine’s Day. Totuși, 28% dintre români nu fac diferențe și au declarat că preferă ambele variante în egală măsură.
Pentru a ajuta brandurile să înțeleagă mai bine impactul campaniilor lor asupra publicului, studiul a analizat și măsură în care românii sunt influențați de reclamele de Valentine’s Day și de Dragobete în decizia de cumpărare. Conform studiului Reveal Marketing Research, ”26% dintre români declară că brandurile care au promoții cu ocazia Valentine’s Day i-ar determina să achiziționeze produsul sau serviciul respectiv, pe când 54% dintre respondenți spun că nu i-ar influența acest lucru – ei spun că ar cumpăra acel brand indiferent de promoții”.
Aproximativ 58% dintre români consideră că promoțiile sau campaniile brandurilor cu ocazia Valentine’s Day sau Dragobete le îmbunătățesc acestora imaginea. Un procent de doar 5% consideră că aceste campanii au un efect negativ asupra imaginii brandului. Pe de altă parte, 37% dintre respondenți sunt pasivi și declară că aceste promoții nu au niciun efect asupra brandului.
Cele mai potrivite categorii de produse pentru campaniile și promoțiile de Valentine’s Day în opinia românilor, potrivit studiului Reveal Marketing Research, sunt: obiectele decorative/florile – menționate că fiind potrivite de 69% dintre români; accesoriile/bijuteriile – menționate că fiind potrivite de 61% dintre români; cosmeticele/parfumurile – considerate potrivite de 59% dintre români.
Metoda folosită a fost Computer Assisted Web Interview (CAWI) și au fost derulate 1.011 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural în perioada 8-11 februarie 2021. Eroare de eșantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%.
Comunicatul integral privind studiul realizat de Reveal Marketing Research este disponibil aici.
Sursă informații: Reveal Marketing Research. Imagine de congerdesign de la Pixabay.
CITEȘTE ȘI:
Studiu | De ce le este cel mai dor românilor?
Reciclarea și comportamentul românilor | Seniorii se declară cei mai preocupați de colectarea selectivă
Studiu | 2 din 3 români consideră că au nevoie să-și îmbunătățească relațiile sociale