Vinul roșu este preferatul românilor, fiind consumat frecvent de 30% dintre aceștia, conform unui studiu Reveal Marketing Research despre comportamentul de consum al românilor privind categoria vinurilor.

În contextul în care România se află pe locul 13 în topul celor mai mari producători de vin din lume și pe locul 6 în Europa, potrivit estimărilor oficiale, Reveal Marketing Research și-a propus să investigheze care este peisajul consumului de vin în țara noastră.

Astfel, studiul Reveal Marketing Research a descoperit că 39% dintre români sunt consumatori frecvenți de vin, 29% dintre respondenți obișnuiesc să consume vin de aproximativ 1-3 ori pe lună, iar 21% reprezintă consumatori ocazionali. Principalele vinuri preferate sunt cele dulci și demi-dulci, consumate frecvent (cel puțin o dată pe săptămână), de peste 40% dintre români.

În ceea ce privește culoarea preferată pentru consum, conform Reveal Marketing Research, vinul roșu este cel mai apreciat, astfel că 30% dintre respondenți au declarat că obișnuiesc să-l consume cel puțin o dată pe săptămână. Pe locul al doilea, când vine vorba despre frecvența de consum, se află vinul alb menționat de un sfert dintre români (25%). Vinul rose, chiar dacă nu s-a aflat printre primele mențiuni (21% au spus că îl consumă frecvent), a continuat să crească în preferințe în ultimii ani pe piața din România.

Reveal Marketing Research a realizat, de asemenea, media notorietății cramelor din România. Astfel, studiul a ajuns la următoarele concluzii: cele mai cunoscute crame sunt cele din Moldova, menționate de 90% dintre consumatori, urmate de cramele din Transilvania cu 70%, apoi de cele din Muntenia cu 62%.

Pe lângă nivelul de notorietate, studiul Reveal Marketing Research a analizat și consumul declarat pentru cramele din România și a identificat din ce regiuni consumă în medie românii. Pe primul loc se află din nou cramele din Moldova (76%). Apoi, românii preferă să consume vinuri din Transilvania (49%) și Banat (39%).

Metoda folosită a fost Computer Assisted Web Interview (CAWI) și au fost derulate 1.009 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural, dintre care 908 consumatori de vinuri cel puțin ocazional. Studiul a fost realizat în perioada 25 februarie – 3 martie 2021. Eroare de eșantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%.

Comunicatul integral privind acest studiu Reveal Marketing Research îl găsiți aici.

Sursă informații: Reveal Marketing Research. Imagine de Aline Ponce de la Pixabay

CITEȘTE ȘI:
Studiu | Doar 18% dintre români cumpără lactate de la producători locali
Studiu | De ce le este cel mai dor românilor?
Studiu | Peste o treime din români preferă să comande cadouri online 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.