Studiu | Ce cadouri își doresc românii de Crăciun

Românii sunt mai cumpătați în așteptarea sărbătorilor de iarnă și cheltuie cu 12% mai puțin decât anul trecut pe mâncare, cadouri și decorațiuni, conform celui mai recent studiu derulat de Reveal Market Resources. Un studiu care își propune să obțină o imagine detaliată a modului în care evoluează planurile românilor pentru sărbătorile de iarnă de la an la an.

73% dintre români au sentimente pozitive în așteptarea sărbătorilor

Conform rezultatelor studiului Reveal Marketing Research, anul acesta românii au mai multe sentimente pozitive în așteptarea sărbătorilor (73%), comparativ cu anul trecut (64%). Cele mai des menționate emoții pe care le trezesc sărbătorile sunt cele de fericire/ bucurie (26%), starea de bine (16%) și sentimentul de mulțumire (12%).

”Însă observăm o scădere a sentimentului de entuziasm în apropierea sărbătorilor de la 17% în 2022, la doar 6% anul acesta, faptul că anul trecut românii s-au bucurat de primul Crăciun fără restricții reprezentând principala explicație. Pe de altă parte, gândurile negative nu îi părăsesc pe 22% dintre români nici anul acesta, indiferența (7%) și tristețea sau stresul (7%) fiind cel mai des menționate”, se arată în studiul citat.

Majoritatea românilor își vor petrece sărbătorile de iarnă acasă

Majoritatea românilor își vor petrece, și în acest an, sărbătorile de iarnă acasă (56%), procentul ajungând la 72% în cazul persoanelor peste 55 de ani și la 73% în cazul persoanelor cu venit mic, sub 2000 lei. Mai mult decât atât, 39% dintre români intenționează să meargă în vizită la familie sau prieteni cu ocazia sărbătorilor de iarnă, într-o măsură semnificativ mai mare cei cu vârsta cuprinsă între 45-55 ani (46%).

32% din bugetul alocat zilelor de sărbătoare va merge către mâncare și băuturi

Conform rezultatelor studiului Reveal Marketing Research, bugetul alocat pentru sărbătorile de Crăciun va fi similar (50%) sau mai mic (38%) comparativ cu cel de anul trecut. Doar un procent de 12% menționează un buget mai mare, în măsură semnificativ mai mare cei cu vârste cuprinse între 44-55 ani (25%). Aruncând o privire la organizarea cheltuielilor, 32% din bugetul alocat zilelor de sărbătoare va merge către mâncare și băuturi, 28% către cadouri și 11% către decorațiuni și atmosferă festivă.

35% dintre români nu sunt pretențioși la capitolul cadouri primite

Schimbul de cadouri este o tradiție semnificativă în celebrarea Crăciunului, iar cei mai mulți dintre români (35%) nu sunt pretențioși, aceștia declarând că nu contează ce cadouri vor primi. Potrivit studiului Reveal Marketing Research, hainele sunt cele mai dorite cadouri și de Crăciunul acesta (30%), în special de către tinerii între 18-34 ani (37%). Articolele vestimentare sunt urmate de bijuterii, ceasuri (18%) și de produsele de îngrijire personală (18%), categorii preferate în mai mare măsură de către femei. Cadourile legate de pasiuni/ hobby-uri specifice sunt preferate de 15%, în mai mare măsură de către bărbați și de către cei cu vârste între 45-55 ani (29%).

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban și rural, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 1015 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.

Studiul complet, aici.

Sursă informații: Reveal Marketing Research. Imagine de la Pixabay

CITEȘTE ȘI:
Studiu | 71% dintre români cred că viața lor s-a îmbunătățit de când au pisică

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.