STUDIU | Aproximativ o treime dintre români preferă berea

Aproximativ o treime dintre români preferă berea, în general cea produsă în unități industriale (28%), dar există un interes în creștere și pentru cea artizanală (2,7%), bărbații fiind principalii consumatori (37,8% dintre respondenți), arată un studiu Reveal Marketing Research.

Pe locul doi se situează vinul liniștit, ales de unul din cinci români, urmat îndeaproape de cidru (15,4%), care este preferat mai mult de către femei (21,2% dintre doamnele intervievate), probabil datorită conținutului mai mare de zahăr și prin diversitatea aromelor. Spirtoasele, atât cele autohtone cât și cele de import trezesc interesul a doar 3-7% din populația urbană. Acest rezultat este destul de surprinzător pentru o țară în care pălinca face parte din ospitalitatea caracteristică și în care mulți locuitori din mediul urban consumă cocktailuri.

Aproape un sfert dintre respondenți au declarat că nu beau.

Reveal Marketing Research a studiat și care sunt ipostazele de consum asociate cu fiecare băutură în parte.

Berea este cea mai populară alegere: 40% dintre bărbații români beau o bere cel puțin o dată pe săptămână, în diverse ipostaze: după serviciu (35,9%), la sărbători (35,7%) sau ca socializare în oraș (30,7%).

Unul din zece români alege să bea vin aproximativ o dată pe săptămână, cei tineri și femeile fiind mai activi în acest sens. În percepția generală, consumul de vin este asociat cel mai des cu sărbătorile (58%), zilele de naștere (35,2%), degustările (24,3%) și socializarea în oraș (17,7%).

Pentru români băuturile spirtoase rămân un moft și o categorie preponderent masculină, în condițiile în care sub 10% dintre respondente beau mai des de o dată pe lună. Aproape jumătate dintre ocaziile de consum sunt la sărbători, urmate de degustări (35%) și zile de naștere (27%). Spirtoasele sunt preferate de cei care au peste 45 de ani.

Reveal Marketing Research a derulat acest studiu la finalul anului 2019, pe un eșantion reprezentativ de 1002 persoane din mediul urban (523 femei și 479 de bărbați), intervievați online (CAWI).

Mai multe detalii, aici.

Sursă informații: Reveal Marketing Research

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.