Conform celui mai recent studiu al Reveal Marketing Research, 71% dintre români sunt atrași de edițiile limitate de produse lansate cu ocazia Crăciunului. Interesul este mai pronunțat în rândul femeilor (78% comparativ cu 64% în cazul bărbaților) și în rândul persoanelor cu copii (74% comparativ cu 66% în cazul celor fără copii).
În ceea ce privește cele mai populare categorii de produse cu tematică de Crăciun, în topul preferințelor regăsim alimentele (79%), băuturile (56%) și cosmeticele (39%). De asemenea, 52% dintre români declară că achiziționează des sau foarte des produse tematice în perioada sărbătorilor de iarnă.
”Principalele motive datorită cărora edițiile speciale de Crăciun sunt la atât de mare căutare sunt legate de emoția Crăciunului (45%) și de aromele sau gusturile specifice sezonului (29%). Printre cele mai asociate arome de Crăciun se numără portocala (49%) și scorțișoara (35%). Și aspectul vizual joacă un rol semnificativ în deciziile de cumpărare în perioada sărbătorilor, 81% dintre români considerând ambalajele festive importante sau foarte importante”, potrivit Reveal Marketing Research.
64% dintre români declară că au cumpărat cel puțin un produs doar pentru că făcea parte dintr-o ediție limitată de Crăciun, chiar dacă nu îl consumau în mod obișnuit. Această tendință este mai accentuată în rândul generației tinere cu vârste cuprinse între 18-44 de ani (74%), care caută să recreeze atmosfera festivă în propriile experiențe de consum.
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 20.11-26.11.2024 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban și mediul rural. Mărimea eșantionului a fost de 1003 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.
Mai multe, aici.
CITEȘTE ȘI:
Fii Moș Crăciun pentru un blănos!