Strategia naţională pentru sport urmează să fie supusă dezbaterii publice

Strategia naţională pentru sport, realizată cu sprijinul specialiştilor Facultăţii de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării (FSPAC) din cadrul Universităţii ”Babes-Bolyai” (UBB) din Cluj-Napoca, a fost discutată marţi în Comitetul Interministerial, urmând să fie supusă dezbaterii publice în viitorul apropiat.

Strategia realizată de specialiştii FSPAC urmăreşte poziţionarea sportului ca o prioritate naţională, propunându-şi să transforme modul în care sportul este înţeles, practicat şi sprijinit la nivelul României, să identifice factorii strategici care pot influenţa domeniul sportului pe o perioadă lungă de timp, să utilizeze rezultatele analizei pentru a construi o viziune ambiţioasă, dar realistă cu privire la dezvoltarea sportului românesc şi să contureze principalele direcţii strategice de acţiune menite să susţină efortul tuturor actorilor implicaţi în acest domeniu pentru a transforma viziunea în realitate.

„Studiul extrem de riguros care a stat la baza realizării Strategiei naţionale pentru sport a identificat 3 factori strategici cheie pe care va trebui să ne concentrăm în peioada următoare, atât pe termen scurt, cât şi pe termen mediu şi lung, iar aceştia sunt sportul comunitar, sportul în educaţie şi sportul de performanţă”, afirmă decanul FSPAC, prof. univ. dr. Călin Hinţea, coordonatorul procesului de elaborare a strategiei, subliniind că specialiştii au determinat şi principalele direcţii strategice de dezvoltare:

  • Sportul prioritate naţională – înţelegerea naturii strategice a sportului la nivel naţional, rolul acestuia în ceea ce priveşte dezvoltarea României şi efectul pe care îl poate avea în zone largi ale societăţii (educaţie, sănătate, performanţă, economie etc.)
  • Cadrul legal – elaborarea unei noi legi a sportului, care să vină în întâmpinarea nevoilor financiare şi de performanţă
  • Management, expertiză, resursă umană – stabilirea unor strategii şi politici coerente de dezvoltare a capitalului uman pentru grupurile relevante din domeniu: sportivi, echipe tehnice, antrenori, manageri etc.
  • Finanţare – corelarea cu cei trei factori strategici cheie şi elaborarea unor criterii funcţionale şi judicioase de distribuţie a acestor fonduri pentru că ele să aibă un impact semnificativ.
  • Infrastructură – realizarea unei hărţi naţionale a infrastructurii sportive şi definirea unor priorităţi strategice legate de acest domeniu
  • Marketing şi valorificarea întregului potenţial al sportului

Decanul Facultăţii de Educaţie Fizică şi Sport a UBB, prof. univ. dr. Leon Gomboş, implicat în demersul de realizare a Strategiei naţionale pentru sport, subliniază, la rândul său, necesitatea acesteia, apreciind că „va reprezenta un pas extrem de important în reorganizarea şi relansarea sportului românesc atât de masă, cât şi de performanţă”.

Sursă informații: UBB. Sursa foto: Pixabay

CITEȘTE ȘI: Skateboarding | ”The Flying Boy” este campion mondial

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.