Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a înființat Comandamentul Special Black Friday. ”Are drept scop supravegherea permanentă, 24 din 24 de ore, a ofertelor cu promoții din această perioadă, indiferent de domeniu de activitate”, se arată în comunicatul ANPC.

”Am decis înființarea acestui comandament după ce am văzut rezultatele controalelor de zilele trecute, la cei care au «furat startul» campaniei de reduceri. (…) Parte a campaniei «Protecția Consumatorilor nu se negociază!», ne dorim ca acest comandament să împiedice transformarea lui Black Friday în Ziua Păcălellilor”, a declarat Claudiu Dolot, președinte ANPC.

Reprezentanții ANPC reamintesc consumatorilor că vânzările cu preț redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoționale), trebuie să respecte o serie de reguli de fixare și publicitate a prețurilor.

”Astfel, orice comerciant care anunță o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse identice. Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință. Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus”, se arată în comunicatul ANPC.

În acest context, ANPC a pus la dispoziție adresa de e-mail dedicată, bf@anpc.ro, la care îi invită pe toți cetățenii care constată orice neregulă legată de promoțiile din această perioadă să scrie, să trimită fotografii sau orice document consideră că poate fi de folos în demersul de protecția a consumatorilor.

Sursă informații: ANPC. Imagine de la Pixabay.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.