Mic dicționar economic | Firmă

Firma este o companie cu caracter economic şi are o structură de conducere bine stabilită. Reprezintă elementul obligatoriu prin care se identifică și individualizează comercianţii.

După natura proprietarului, firma poate fi individuală (în cazul persoanelor fizice) și socială (pentru societățile comerciale).

Firma ia naștere prin actul de constituire. În acest caz vorbim de o firmă originară. O firmă poate fi și derivată, dacă aceasta este dobândită. Pentru firmele derivate, cel care dobândește firma trebuie facă mențiunea ”succesor” în actele de constituire a firmei.

O firmă nouă trebuie să fie diferită de cele care există. Dacă există similarități atunci noua firmă va trebui să adauge un element care să facă identificarea mai precisă. Biroul Unic va verifica noua firmă înainte de înființarea acesteia. De obicei se refuză înscrierea acolo unde numele unei firme poate provoca confuzie. Le este interzis firmelor să cuprindă în denumirea lor numele unor comercianți din sectorul public.

Transferul proprietății asupra unei firme poate fi realizat în timpul vieții proprietarului și după moarte acestuia (“inter vivos” și “mortis causa”).

Termenul de firmă mai este utilizat și pentru a numi inscripțiile care indică denumirea și caracterul unor companii comerciale. De obicei firmele sunt postate la intrarea în incintă. Adesea pot fi însoțite de desene grafice, lumini sau alte elemente particulare.

drd. Raul Florentin DRENŢA

Imagine de Gerd Altmann de la Pixabay

CITEȘTE ȘI:
Mic dicționar economic | Acumulare
Mic dicționar economic | Cost
Mic dicționar economic | Ecodezvoltare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.