Din 15 martie restaurantele trebuie să afișeze ingredientele, declarația nutrițională și aditivii pentru preparate. Inițial, ordinul președintelui Autoritatății Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) era programat să intre în vigoare în decembrie anul trecut, însă termenul a fost amânat în urma consultărilor cu structurile asociative şi patronatele din HoReCa – se arată într-un comunicat al InfoCons.
„Prevederile actului administrativ se referă la completarea listelor meniu din restaurante sau locaţii de alimentaţie publică, precum şi adăugarea, pe site-urile operatorilor economici care primesc astfel de comenzi online, a detaliilor referitoare la ingredientele produselor alimentare şi valorile lor nutriţionale, astfel încât consumatorul să fie foarte exact informat referitor la preparatele comandate. Decizia de amânare a termenului de afişare a acestor informaţii în listele meniu fizice sau virtuale a fost luată pentru a da timpul necesar operatorilor economici să pregătească elementele corecţiilor de informare, prevăzute în ordin cu atenţie şi rigurozitate”, a transmis ANPC.
În perioada următoare vor fi concepute îndrumări practice de exemplificare pentru fiecare tipologie de meniu, care urmează să constituie subiectul unor întâlniri periodice ale grupului de lucru format din speciliştii ANPC şi reprezentanţii structurilor asociative din HoReCa. Aceste îndrumări sunt necesare operatorilor economici, pentru ca informaţiile din meniu să fie într-un mod unitar, profesionist şi clar.
„Ordinul nr. 201/2022 al preşedintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor conţine elemente esenţiale pentru sănătatea consumatorilor, considerate de specialiştii instituţiei a fi deosebit de importante, în beneficiul consumatorilor, căci dacă în conformitate cu Regulamentul UE nr. 1169/2011 există obligativitatea prezentării tuturor datelor legate de ingredientele produselor alimentare şi valorile lor nutriţionale, tot aşa este normal să se regăsească acelaşi tip de informaţii care să descrie un preparat culinar servit într-o locaţie de alimentaţie publică. În acest fel , consumatorii pot lua decizia în cunoştinţă de cauză atunci când aleg, într-o astfel de unitate, un produs sau altul”, a menţionat Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.
Sursă informații: InfoCons. Sursa foto: Pixabay
CITEȘTE ȘI: CJP | Despre salariul minim și contribuția de asigurări sociale