Cele două sărbători ale începutului de martie, 1 și 8 Martie, vor aduce importatorilor de flori și florăriilor o cifră de afaceri de peste 20 de milioane de euro, arată o analiză Frames. Cele mai căutate flori, în această perioadă, sunt cele specifice primăverii, precum ghioceii, freziile, zambilele, lalelele sau narcisele. Cele mai apreciate sunt însă trandafirii, considerați simbolul iubirii, al afecțiunii.

Pentru firmele din domeniu, vânzările de 1 și 8 Martie reprezintă o mare parte din cifra de afaceri la nivelul întregului an. O analiză realizată de compania de consultanță Frames pe baza datelor statistice de la INS, Registrul Comerțului, Ministerul Finanțelor și a estimărilor companiilor din acest sector arată că, în numai opt zile, florăriile din mediul urban vor încasa aproape 20 de milioane de euro. Estimarea ia în calcul că la oraș, mediul în care se vând peste 90% din flori, locuiesc 4,56 de milioane de femei cu vârsta de peste 18 ani și că măcar jumătate dintre doamne și domnișoare primesc un buchet de flori în această periodă, la un preț mediu de 40 de lei.

Un boost semnificativ pentru piața florilor este dat, în prezent, de creșterea semnificativă a numărului florăriilor online, care sunt capabile să livreze buchete de flori prin curier, în maximum 24 de ore, în toată țara. ”Comerțul cu flori din România s-a diversificat foarte mult în privința ofertei de servicii. De la florăriile de cartier s-a ajuns la site-uri web și aplicații de smartphone prin intermediul cărora poți comanda oriunde o gamă largă de flori și produse asociate din zona cadourilor. De la clasicele buchete s-a ajuns la aranjamente florale spectaculoase, personalizate, în ton cu sezonalitatea, cu momentele speciale din viața celor care le primesc”, spun analiștii.

Ce flori se vând în aceste zile? Potrivit estimărilor comercianților, citați de analiștii de la Frames, în 2020 cele mai căutate sunt florile de primăvară. ”Cele mai căutate flori, în această perioadă, sunt ghioceii, freziile, zambilele, lalelele sau narcisele. Asta mai cu seamă că și vremea a fost favorabilă, astfel că producția autohtonă de flori de primăvară se află la un nivel foarte bun. Dincolo de florile de sezon, la mare căutare rămân, în continuare, trandafirii, considerați simbolul iubirii. În ceea ce privește forma de prezentare, clasicele buchete simple, cu flori de primăvară, se anunță a fi cele mai vândute”, afirmă analiștii Frames.

Întreaga analiză Frames o puteți citi aici.

Sursă informații: Frames

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.