Principalul factor care determină achiziţionarea unui animal de companie este cel emoţional, arată studiul ”Atitudini şi comportamente ale românilor din mediul urban privind animalele de companie”, realizat de Asociaţia Română a Producătorilor de Hrană pentru Animale de Companie (ARPAC).

57% dintre respondenţi au spus că alegerea lor este determinată de dragostea pe care o simt pentru animale, în vreme ce 14% dintre aceştia au adus un animal de companie în gospodărie la dorinţa unui alt membru al familiei, în special a copiilor. Sentimentele de apropiere care influenţează achiziționarea unui animal se reflectă şi în plasarea animalului în contextul familiei şi a altor cunoştinţe. Întrebaţi cât de apropiaţi se simt de animalele de companie proprii, respondenţii au poziţionat animalul de companie pe locul patru în lista apropiaţilor, după soţ/soţie/partener, copii, părinţi, considerându-se mai apropiaţi de animalul lor de companie decât de fraţi/surori, prieteni sau nepoţi.

Câinii reprezintă cel mai comun animal de companie (66%), urmaţi de pisici (58%), papagali sau alte păsări (12%), peşti (11%), iepuri (8%), broaşte ţestoase (4%), hamsteri (3%) şi porcuşori de Guinea (2%), informează studiul ARPAC. Românii din mediul urban deţin în mare parte câini de talie medie, cu vârste între 1 şi 3 ani, astfel că rasa cea mai răspândită este Bichonul, urmată de câinii maidanezi şi rase încrucişate (metis). În ceea ce priveşte caracteristicile pisicilor, cele de talie medie sunt cele mai populare în rândul deţinătorilor de pisici din mediul urban. Cele mai răspândite pisici sunt cele europene (maidaneze), urmate de rase încrucişate şi Birmaneză.

Studiul realizat la iniţiativa ARPAC arată că românii din mediul urban conştientizează importanţa hranei special pregătită pentru animalele de companie, considerând că este mai sănătoasă, contribuie la buna funcţionare a sistemului digestiv, este benefică pentru piele sau blană, cât şi pentru întreg sistemul imunitar. 43% dintre deţinătorii de câini şi 57% dintre deţinătorii de pisici au spus că îşi hrănesc animalele de companie exclusiv cu hrană preambalată, arată studiul citat.

17% dintre posesorii de câini și 16% dintre posesorii de pisici au declarat că şi-au luat un animal de companie în perioada stării de urgență, mai relevă studiul ARPAC.

”Atitudini şi comportamente ale românilor din mediul urban privind animalele de companie” este primul studiu dedicat deţinătorilor de animale de companie din mediul urban din România care urmăreşte să afle care este nivelul de informare şi comportamentul stăpânilor de animale de companie din țara noastră. A fost realizat în perioada 5-10 august 2020, pe un eşantion de 1.000 de persoane din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 şi 55 de ani, care deţin cel puţin un animal de companie în gospodărie. Colectarea datelor a fost realizată folosind metoda CAWI – Computer Assisted Web Interviews.

Studiul a fost realizat de KANTAR, la solicitarea Asociaţiei Române a Producătorilor de Hrană pentru Animale de Companie. Raportul complet al studiului este disponibil pe site-ul arpac.ro.

Studiul este disponibil aici.

Sursă informații și grafice: Asociaţia Română a Producătorilor de Hrană pentru Animale de Companie. Sursă foto: Pixabay.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.