Ce se întâmplă cu angajații companiilor care îşi întrerup activitatea din cauza COVID-19

Guvernul a adoptat în şedinţa de miercuri o ordonanţă de urgenţă prin care a instituit o nouă măsură privind angajații firmelor care sunt nevoite să întrerupă activitatea din cauza apariției unor cazuri de COVID-19.

Astfel, dacă Direcţia de Sănătate Publică dispune suspendarea activităţii unei companii ca urmare a identificării de persoane infectate cu SARS-CoV-2, toţi angajaţii, cu excepţia celor aflaţi în concediu medical, vor beneficia de acordarea indemnizaţiei de şomaj tehnic, din bugetul asigurărilor pentru şomaj – se arată într-un comunicat al Ministerului Muncii.

Sprijinul financiar se va acorda pe toată perioada în care activitatea este suspendată, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2020.

Potrivit aceleiași surse, aceste măsuri de protecţie socială la nivelul angajatorilor, cu caracter excepţional, sunt necesare pentru a evita pierderea de locuri de muncă, creşterea ratei de excluziune socială, precum şi amplificarea decalajului socio-economic dintre persoanele a căror activitate a fost afectată direct de epidemie şi restul populaţiei.

Sursa: MMPS

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.