Casa Județeană de Pensii Maramureș face precizări privind pocedura de recuperare a deciziilor de pensionare pentru cei care nu au fost găsiți la domiciliu sau nu și-au actualizat datele privind domiciliul (conform prevederilor Legii 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, beneficiarii aveau obligația ca în termen de 15 zile să comunice Casei Județene de Pensii modificarea domiciliului).
În conformitate cu prevederile convenției nr. 140J/907/03.07.2024, încheiată cu Compania Națională Poșta Română privind distribuirea deciziilor de recalculare a pensiilor, predarea plicurilor către destinatari se face după legitimare și în baza semnării acestora. În situația în care destinatarul nu este găsit la domiciliu de către factorii poștali, decizia va fi înmânată unei persoane majore din familie sau oricărei alte persoane majore care locuiește cu destinatarul sau care, în mod obișnuit, îi primește corespondența.
Dacă livrarea în condițiile de mai sus nu se poate realiza, atunci salariatul poștal avizează destinatarul despre trimiterea poștală. În situația în care nici după avizare decizia nu a putut fi predată, în termen de două zile se face reavizare.
În cazul în care nici după avizare/reavizare nu s-a efectuat livrarea, atunci deciziile de pot ridica în termen de 20 de zile calendaristice de la data avizării de la Oficiile Poștale cărora le aparțin beneficiarii, conform domiciliului declarat la Casa Județeană de Pensii. După expirarea termenului de 20 de zile calendaristice, deciziile se vor întoarce la Casa Județeană de Pensii Maramureș.
Sursă informații: Casa Județeană de Pensii Maramureș. Sursă foto: Facebook / Compania Națională Poșta Română
CITEȘTE ȘI:
Peste 100.000 de pensii au fost recalculate în Maramureș
Indemnizația socială pentru pensionari nu scade sub 1.281 de lei