În contextul măsurilor adoptate de Comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă pentru limitarea riscului de răspândire a infecţiei cu coronavirus şi având în vedere măsurile instituite prin ordonanța militară nr. 3 din 24 martie, IPJ Maramureș arată că audiențele se suspendă. Măsura se aplică atât la sediul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Maramureş, cât şi la sediile poliţiilor municipale şi orăşeneşti din judeţ.
Activitatea de relaţii cu publicul se va desfăşura fără interacţiunea directă a angajaţilor Poliţiei Române cu persoanele din afara instituţiei. Petiţiile, reclamaţiile, sesizările, cererile sau orice alte recomandări vor fi transmise prin servicii poştale, pe adresa Baia Mare, str. 22 Decembrie nr. 37, sau în format electronic la adresa de e-mail cabinet@mm.politiaromana.ro sau petitii@politiaromana.ro prin completarea formularului de petiţii online.
În ceea ce priveşte eliberarea certificatelor de cazier judiciar şi a adeverinţelor de integritate, IPJ arată că se suspendă programul de lucru cu publicul la ghişeele organizate la nivelul IPJ Maramures din Baia Mare, str. Şcolii nr.1, şi Sighetu Marmaţiei, Vișeu de Sus, Borșa și Târgu Lăpuș pentru perioada stării de urgenţă.
Pentru situaţiile urgente care impun eliberarea certificatelor de cazier judiciar (plecări din ţară, însoţire minori în străinătate, urgenţe medicale, participarea persoanelor fizice şi juridice la licitaţii publice) se vor realiza planificări telefonice de luni până vineri între orele 09.00 -13.00 astfel:
- Serviciul cazier judiciar, statistică și evidențe operative, situat pe str. Tineretului nr. 2 din Baia Mare, telefon: 0262.207212 şi 0262.207282;
- Poliţia Municipiului Sighetu Marmaţiei, str. Mihai Viteazu nr.10, telefon 0262.311006, interior 22052;
- Poliţia Oraşului Vişeu de Sus, str. 22 Decembrie nr. 30A, telefon: 0758034921, 0262353631;
- Poliţia oraşului Borşa, str. Lăzuci nr. 6, telefon: 0262342525;
- Poliţia oraşului Târgu Lăpuş, str. P-ţa Eroilor nr. 25, telefon: 0262384333.
După realizarea planificării telefonice, cererile pentru situaţiile urgente care impun eliberarea certificatelor de cazier judiciar se vor depune la nivelul Serviciului cazier judiciar, statistică și evidențe operative, str. Tineretului nr. 2 din Baia Mare, la Poliţia Municipiului Sighetu Marmaţiei, str. Mihai Viteazu nr. 10, Poliţia oraşului Vişeu de Sus, str. 22 Decembrie nr. 30A, Poliţia oraşului Borşa, str. Lăzuci nr. 6, Poliţia oraşului Târgu Lăpuş, str. P-ţa Eroilor nr. 25.
Depunerea cererilor şi ulterior eliberarea documentelor se va realiza în condiţii de interacţiune minimă cu publicul. Programul de lucru pentru ghişeele organizate la Vișeu de Sus, Borșa și Târgu Lăpuș rămâne acelaşi:
- Poliţia oraşului Vişeu de Sus, str. 22 Decembrie nr. 30A, prin ghişeul de la sediul subunităţii, de luni până vineri, între orele 9.30-12.30.
- Poliţia oraşului Borşa, str. Lăzuci nr. 6, prin ghişeul de la sediul subunităţii, de luni până vineri, între orele 9.30-12.30.
- Poliţia oraşului Târgu Lăpuş, str. P-ţa Eroilor nr. 25, prin ghişeul de la sediul subunităţii, de luni până vineri, între orele 9.00-12.00.
Urmare a Hotărârii CSAT nr. 30 din 16 martie 2020, respectiv a Anexei nr. DSN1/445 din 16 martie 2020 privind Planul de acțiune la instituirea stării de urgență, IPJ face cunoscute următoarele prevederi cu impact asupra activităților curente:
- Se menține valabilitatea documentelor eliberate de autoritățile publice care expiră pe perioada stării de urgență;
- Pe perioada stării de urgență, termenele legale stabilite pentru soluționarea solicitărilor formulate în exercitarea liberului acces la informații de interes public, precum și a petițiilor se dublează.
Celelalte servicii din cadrul inspectoratului nu îşi modifică programul de lucru cu publicul, dar interacţiunea dintre lucrătorii de poliţie şi cetăţeni se va face cu respectarea măsurilor de protecţie necesare pentru limitarea riscului de răspândire a infecţiei cu coronavirus.
Foto: Facebook / Poliția Română