Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Maramureș face anumite precizări în atenția persoanelor care au nevoie de asistență medicală în perioada stării de urgență.

”În situația în care aveți nevoie de asistență medicală, vă rugăm să contactați, prin telefon, medicul de familie sau medicul specialist pentru a stabili împreună dacă rezolvarea problemelor medicale se poate realiza printr-o consultație la distanță sau este necesară deplasarea la cabinetul medical”, se arată în comunicatul Casei Județene de Asigurări de Sănătate Maramureș.

Vezi aici listele cu furnizorii de servicii medicale în perioada stării de urgență și informațiile lor de contact.

Pe perioada situaţiei de urgenţă, ”serviciile medicale acordate în ambulatoriu de medicul specialist în specialităţi clinice şi medicul specialist de medicină fizică şi reabilitare se pot acorda fără a fi necesară prezentarea biletului de trimitere, prin urmare nu este necesar să vă adresaţi medicului de familie pentru eliberarea unui bilet de trimitere către medicul specialist, ci puteţi contacta direct medicul specialist din ambulatoriu”, reamintesc oficialii Casei Județene de Asigurări de Sănătate Maramureș.

În urma consultației la distanță, medicul vă poate elibera documentele necesare (prescripţie medicală, scrisoare medicală, certificat de concediu medical), iar acestea se pot transmite prin mijloacele electronice. ”În situaţia în care nu deţineți un mijloc de comunicare electronic sau un telefon inteligent, datele minime de identificare a prescripţiei medicale se pot comunica prin telefon, medicul transmițându-vă un set de date minime, respectiv codul de parafă, codul fiscal al cabinetului medical, seria, numărul şi data reţetei – informații în baza cărora vă puteți prezenta, dumneavoastră sau un aparținător, la oricare dintre farmaciile care au încheiat contract cu Casa de Asigurări de Sănătate, pentru a intra in posesia medicamentelor”, se menționează în comunicat.

De asemenea, Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Maramureș reamintește că rețetele pentru preparate stupefiante și psihotrope (rețetele “verzi”) nu pot fi transmise prin mijloace de comunicare electronică și că toate serviciile medicale pot fi acordate în această perioadă fără prezentarea cardului de sănătate.

Pentru îngrijiri medicale / paliative la domiciliu, respectiv dispozitive medicale, tehnologii și dispozitive asistive, documentele pot fi transmise Casei Județene de Asigurări de Sănătate Maramureș prin mijloace electronice (la adresa evaluare@casmm.ro, respectiv cereri.dispozitive@casmm.ro).

Comunicatul integral este disponibil aici.

Sursă informații: Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Maramureș

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.