Ministerul Muncii și Protecției Sociale (MMPS) a publicat Ordinul privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS CoV-2 la locul de muncă, pe perioada stării de alertă, și Ghidul pentru revenirea la muncă în condiții de siguranță pentru angajați și pentru angajatori.

Ordinul comun semnat de Violeta Alexandru – ministrul Muncii și Protecției Sociale – și Nelu Tătaru – ministrul Sănătății – stabilește măsurile pe care toți angajatorii din sectorul public și din privat trebuie să le implementeze pe durata stării de alertă pentru prevenirea răspândirii coronavirusului SARS CoV-2.

În completarea ordinului comun care a fost publicat în Monitorul Oficial, a fost elaborat și un Ghid pentru revenirea la muncă în condiții de siguranță pentru angajați și angajatori.
”După o perioadă restrictivă, generată de pandemia de COVID-19, care a avut un impact puternic în viețile tuturor, România se întoarce la muncă! Ne dorim ca această revenire la normalitate să se realizeze în condiții de siguranță pentru angajați și angajatori și să fie tratată cu responsabilitate și seriozitate de fiecare cetățean”, se arată în intorducerea ghidului.

Spicuim câteva dintre obligațiile angajatorului și ale angajatului, așa cum apar ele în ghidul elaborat de MMPS.

Angajatorul
• informează angajații cu privire la precauțiile universal valabile: menținerea distanței sociale de minimum 1,5 metri în toate zonele publice; menținerea igienei riguroase a mâinilor, cu apă și săpun, timp de cel puțin 20 de secunde sau cu dezinfectanți avizați ori de câte ori este nevoie; evitarea atingerii feței cu mâinile nespălate/nedezinfectate; menținerea igienei respirației;
• afișează, la intrare și în cele mai vizibile locuri din unitate, regulile de conduită obligatorie pentru angajați și pentru toate persoanele care intră în spațiul organizat de angajator, cu privire la prevenirea îmbolnăvirilor cu corona virusul SARS CoV-2;
• informează angajații, prioritar prin mijloace electronice, cu privire la riscurile de infectare și de răspândire a virusului, la măsurile de protecție și la regulile de distanțare socială care se aplică în cadrul unității, precum și cu privire la regulile pentru gestionarea situațiilor în care angajații sau alte persoane care au acces la locul de muncă prezintă simptome ale infectării cu coronavirusul SARS CoV-2;
• poate asigura echipamente individuale specifice de protecție împotriva răspândirii coronavirusului SARS CoV-2 (mască de protecție, mănuși) prin consultare cu responsabilul cu SSM, în funcție de specificul activității;
• în cazul angajatorilor cu un număr mai mare de 50 de angajați care desfășoară activitatea în același spațiu de lucru, angajatorul poate individualiza programul de lucru al angajaților, astfel încât între aceștia să se asigure existența unui interval de minimum o oră la începerea și la terminarea programului de muncă, pe parcursul a minimum trei ore, în tranșe de cel puţin 20% din personal, fără a afecta durata programului normal de lucru;
• dezinfectează, utilizând substanțe aprobate pentru combaterea coronavirusul SARS CoV-2, în mod regulat, spațiile comune și spațiile de lucru din instituție (minimum o dată pe săptămână și de câte ori este necesar);
• achiziționează instrumente de verificare a temperaturii pentru triajul angajaților la începerea programului de lucru și de câte ori este necesar pe parcursul programului;
• asigură culoare speciale de circulație pentru angajați, în vederea evitării aglomerației în interiorul clădirii;
• asigură continuarea activității profesionale la distanță de câte ori este posibil;

Prima zi de lucru a angajatului după încheierea stării de urgenţă
• sosește la locul de muncă, potrivit orarului stabilit împreună cu angajatorul;
• i se verifică temperatura la intrarea în clădire; își spălă și dezinfectează mâinile; își schimbă echipamentul de protecție utilizat în drum spre locul de muncă (mască și mănuși) cu un echipament nou;
• aerisește constant încăperea în care își desfășoară activitatea;
• dezinfectează spațiul de lucru și obiectele necesare activității proprii;
• identifică și folosește culoarele de circulație asigurate de către angajator; evită staționarea în spațiile comune;
• participă la ședințe, cu prioritate prin intermediul mijloacelor electronice, iar când se solicită prezența fizică, menține distanța de minimum 1,5 metri față de alt participant;
• încheie programul de lucru conform orarului stabilit cu angajatorul.

🔎 Ordinul privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS CoV-2 la locul de muncă, pe perioada stării de alertă poate fi consultat aici.

🔎 Ghidul pentru revenirea la muncă în condiții de siguranță pentru angajați și pentru angajatori poate fi consultat aici.

Sursă informații: Ministerul Muncii și Protecției Sociale

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.