”Având în vedere că media temperaturilor exterioare din ultima perioadă este de peste 35-38°C°, ajungând conform determinărilor și a înregistrărilor din black box-ul procesorului de climatizare, în condiții de funcționare la temperaturi de peste 45°C – 48°C, temperaturi exterioare dezvoltate la nivelul carcasei vagonului și umiditate de 80% (parametru raportat de către ANM), instalațiile de climatizare să nu mai poată atinge valorile de regim optim de funcționare. Singura modalitate de a îmbunătăți valorile de regim termic în interiorul vagonului sunt operațiile de mentenanță preventivă și monitorizarea în parcurs cu personal de specialitate a trenurilor care circulă în condițiile descrise anterior, lucrări care în acest moment se efectuează de la începutul sezonului cald în permanență, cu mențiunea că nu poate fi eliminat în totalitate impactul generat de depășirea pragului de temperatură și umiditate.”
Vă întrebați ce e asta? Un comunicat al CFR Călători. Care în loc să îți spună verde în buză că e posibil să nădușești prin trenuri, se coafează zicând că e de vină parametrul și carcasa vagonului, plus black-box-ul (cu asta chiar a deraiat de tot, cine știe ce e cu black box-ul ăsta?!). Ce ar trebui să așteptăm? Ca bravul călător care se urcă în tren să facă, în costul biletului, și mentenața vagonului?
Săptămâna trecută CFR Călători a anunțat că scumpește biletele. Acum i se înnoadă șinele, dând vina pe ce apucă. Mai bine mergem cu drezina, măcar mai bate vântul.
Tiberiu Sabo
Sursa foto: CFR Călători
CITEȘTE ȘI: De veghe-n țopârlanul de secară