Începe procesul de dezvoltare a Hărții școlilor dezavantajate din România, instrument esențial pentru a promova o educație incluzivă de calitate pentru toți copiii, anunță Ministerul Educației și Cercetării.

”Odată realizat, acest instrument va avea un rol important în procesul de stabilire a modului și a priorităților de alocare a resurselor și a proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027, dar și pentru a putea ghida intervenții strategice, realizate de Guvern, menite să reducă și să atenueze clivajele din educație”, se arată în comunicatul Ministerului Educației și Cercetării (MEC).

Cu ajutorul unor parteneri din mediul asociativ, instituțional și universitar, va fi realizată o hartă a școlilor dezavantajate din România, prin intermediul căreia vor fi identificate nevoile generale reale și problemele specifice ale școlilor, de la lipsa infrastructurii (toalete, apă potabilă etc.) până la calitatea actului educațional. ”Harta școlilor dezavantajate va reprezenta un instrument necesar pentru stabilirea modului de alocare a resurselor și proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027”, precizează MEC.

O primă discuție tehnică pe această temă va avea loc mâine, fiind așteptați să participe reprezentanții UNICEF în România, ai Consiliului Europei, ai Universității din București, ai Institutului Național pentru Statistică și ai Fundației Agenția de Dezvoltare Comunitară „Împreună”.

Sursă informații: Ministerul Educației și Cercetării. Imagine de Ulrike Mai de la Pixabay.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.