În fiecare an, cu prilejul Nopții Muzeelor, este gândit și un proiect special care ”să scoată evenimentul din rutina dată de caracterul său repetitiv”, spun organizatorii de la Rețeaua Națională a Muzeelor.

În acest an, Noaptea Muzeelor este programată pentru 14 noiembrie, prilej cu care ”elementele de noutate, care personalizează seara și transmit un mesaj pozitiv de apropiere a publicului de muzee, sunt interacțiunile creative ale claselor de școală cu spațiile muzeelor din țară”, se arată în comunicatul organizatorilor.

Proiectul ”animații, PUZZLE, INVESTIGAții… vino și joacă-te cu colecțiile la MUzEU!”, aflat sub marca Nopții Muzeelor 2020 și finanțat de Administrația Fondului Cultural Național, propune un dialog între muzeu și public, ”dinamizat de intervențiile unor tineri ce exploatează creativ obiecte și resurse culturale provenite din colecțiile muzeelor. Este un demers inovator de apropiere a școlilor și a elevilor de muzeu pentru o înțelegere mai bună a rolurilor pe care acesta și le asumă”.

Acest proiect este un parteneriat pe care Rețeaua Națională a Muzeelor din România îl propune între muzee și școli. ”Obiectivul său este de a promova contactul direct dintre elevi și colecțiile muzeale, posibilitatea ca aceștia să creeze conținut care să ajute la o valorificare isteață, originală și surprinzătoare a acestor colecții muzeale, a unor elemente din acestea care stârnesc interesul într-un mod particular”, precizează aceeași sursă.
Cu prilejul aderării la acest proiect, elevii și școlile își arată interesul asupra patrimoniului și îl interpretează sub formă de producții digitale. Acestea vor fi ulterior reproduse pe website-ul oficial al Nopții Muzeelor și pe pagina oficială de Facebook a evenimentului.

Cine poate participa:
– elevii din aceeași clasă de școală, în echipă de minimum 10 și maximum cât se crede de cuviință, în funcție de conceptul proiectului, clasele VII-VIII;
– elevii din aceeași clasa de liceu, în echipă de minimum 10 și maximum cât se crede de cuviință, în funcție de conceptul proiectului, clasele IX-XI.

Vor fi selectate patru proiecte realizate și propuse pentru finanțare de către școli și trei proiecte realizate și propuse pentru finanțare de către licee. Fiecare proiect câștigător va fi finanțat cu suma de 3.000 lei, la care se adaugă contribuția în resurse, logistică și asistență de specialitate din partea muzeelor implicate. În cazuri speciale, finanțarea poate crește până la 3.500 – 4.000 lei pentru un proiect.

Toate proiectele vor fi gândite pentru a putea fi prezentate în mediul virtual, exclusiv pe canalele de promovare, comunicare, informare sau prezentare online. Fiecare produs trebuie prezentat/înregistrat sub formă digitală.

Nu există o cerere tip de finanțare. Fiecare cerere/propunere de proiect este formulată liber și va cuprinde obligatoriu următoarele elemente: numele proiectului, muzeul unde se desfășoară, școala sau liceul care-l propune, numele profesorului/profesorilor coordonatori, numele elevilor, descrierea proiectului/a scenariului acestuia, imagini cu obiectul/obiectele, opera/operele de arta, artefactul/artefactele selectate, tipurile de resurse, echipamente folosite, acordul muzeului unde are loc intervenția/proiectul, cu mențiunea că a luat la cunoștință informațiile despre proiectul propus și este de acord ca acesta să se desfășoare în muzeu și cu sprijinul acestuia, tipul de ajutor solicitat finanțatorului.

Termenul limita de depunere a ideilor de proiecte și a necesarului de resurse este 16 octombrie, ora 17.00.

Proiectele se vor realiza și înregistra în perioada 20 octombrie – 5 noiembrie și vor fi apoi distribuite pe canalele oficiale ale evenimentului în perioada 7-14 noiembrie, câte unul pe zi, până în ziua Nopții Muzeelor 2020.

Pentru informații, răspunsuri la întrebări și consultări e disponibilă adresa de e-mail: noaptea_muzeelor@yahoo.com. Aplicațiile se trimit la aceeași adresă.

Detalii sunt disponibile aici.

Sursă informații și foto: noapteamuzeelor.org

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.