Municipiul Baia Mare a deschis în 15 ianuarie procedura de transparență decizională privind proiectul de hotărâre care vizează organizarea, funcționarea și atribuirea parcărilor de reședință amenajate sau care se pot amenaja în acest scop pe teritoriul orașului Baia Mare.

Locurile de parcare din parcările de reședință vor fi licitate/atribuite numai după amenajarea, semnalizarea verticală și orizontală și numerotarea acestora de către administratorul parcării de reședință. Regula generală de atribuire a parcărilor de reședință constă în atribuirea unui loc de parcare pentru fiecare adresă de domiciliu/reședință/ sediu social sau punct de lucru. Conform proiectului de hotărâre, taxa anuală / prețul de pornire la licitație este de 200 lei pentru un loc de parcare.

În evidențele fiscale ale Direcției Taxe si Impozite Baia Mare figurează 45.893 de autoturisme înmatriculate pe persoane fizice cu domiciliul în Baia Mare, 8.202 autoturisme înmatriculate pe persoane juridice cu sediul/punct lucru în Baia Mare. ”Este necesară asigurarea unui număr minim de 54.000 locuri parcări de reședință pentru acestea, fără a lua în calcul autoturismele deținute prin închiriere sau leasing și înmatriculate în alte state sau unități administrativ teritoriale”, se arată în referatul de aprobare. Potrivit aceleiași surse, figurează cu apartamente în locuințe colective 56.534 persoane fizice, respectiv 815 persoane juridice, astfel fiind necesară asigurarea unui număr de cel puțin 57.000 locuri parcări de reședință care să deservească aceste locuințe, dacă ne raportăm la posibilitatea ca fiecare deținător de locuință să dețină și un autoturism.

”Începând cu anul 1994, în urma licitaţiilor sau fără licitaţie, pe domeniul privat al Municipiului Baia Mare sau teren de stat aflat in administrarea municipiului, au fost edificate 6.240 garaje și 220 parcări acoperite, fiind încheiate contracte de concesiune și închiriere a terenului aferent pentru acestea, astfel că la această dată există cel puțin 6.400 structuri pentru garare autoturisme”, se menționează în același raport de aprobare.

Propunerile, sugestiile, opiniile de recomandare privind proiectul de hotărâre supus consultării publice pot fi transmise până în 25 ianuarie prin formularul online disponibil accesând Formular propuneri, sugestii sau opinii cu valoare de recomandare; ca mesaj în format electronic la adresa de e-mail cic@baiamare.ro; la sediul instituției, Serviciul Relații cu Publicul, str. Gheorghe Șincai nr. 37.

Detalii, aici.

Sursă: Municipiul Baia Mare

Credit: Mihai Daniel Roșca

CITEȘTE ȘI:
Abonamentul anual de parcare se poate achiziționa din 3 ianuarie
Plata taxelor și impozitelor locale pentru 2024, din 5 ianuarie

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.