Începând cu 11 ianuarie, toate persoanele, indiferent de cetăţenie, care sosesc în Germania după ce s-au aflat într-una dintre „zonele de risc”, inclusiv România, oricând în ultimele 10 zile anterior intrării pe teritoriul Germaniei, trebuie să prezinte un test PCR sau antigen cu rezultat negativ pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 sau să efectueze un astfel de test pe teritoriul Germaniei imediat după sosire – a anunțat Ministerul român al Afacerilor Externe (MAE). În cazul efectuării testului anterior intrării în Republica Federală Germania, acesta trebuie să fi fost făcut cu maxim 48 de ore anterior sosirii pe teritoriul german, iar certificatul care atestă rezultatul negativ trebuie să fie redactat în limbile germană sau engleză.

MAE reaminteşte că persoanele care sosesc în Germania sunt obligate să se deplaseze direct la domiciliu sau în alte spaţii de cazare adecvate, în vederea autoizolării (carantină) pentru o perioadă de 10 zile de la sosire. Respectarea obligaţiei de carantină este verificată de autorităţile de land atât aleatoriu, cât şi în cadrul anchetelor epidemiologice uzuale. Măsura carantinei poate fi suspendată mai devreme de termenul uzual de 10 zile numai dacă este efectuat un al doilea test, începând cu a 5-a zi după intrarea în Germania şi doar de la momentul comunicării unui rezultat negativ al noii testări pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2. Mai multe informaţii pot fi obţinute prin apelarea liniei telefonice dedicate – 116 117.

Ministerul Afacerilor Externe reaminteşte că cetăţenii români pot solicita asistenţă consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Berlin: + 49 30 21239555, + 49 30 21239514 şi + 49 30 21239516, Consulatului General al României la Bonn: +49 228 6838135; +49 2286838211; + 49 228 6838244; + 49 228 6838254, Consulatului General al României la Munchen: +49 89 553307; +49 89 98106143, Consulatului General al României la Stuttgart: +49 711 664 86 11, +49 711 664 86 12, +49 711 664 86 13, +49 711 664 86 14 şi +49 711 664 86 15, apelurile fiind redirecţionate către Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii call center în regim de permanenţă.

Sursa: Ministerul Afacerilor Externe

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.