Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) a publicat pe site-ul său, adr.gov.ro, prima versiune a Catalogului Naţional al Serviciilor Publice. Această primă versiune a catalogului a însemnat o evaluare cantitativă, precum și o analiză calitativă, prin care au fost inventariate 2333 de servicii publice oferite cetăţenilor şi companiilor de către 255 de instituţii din administraţia centrală. Adică ministere, autorităţi şi instituţii aflate în coordonarea sau în subordinea acestora.

”În următoarele două săptămâni, ADR va lucra la realizarea unei platforme online dedicate acestui Catalog Naţional. Platforma va permite cetăţenilor şi companiilor să identifice precis fiecare dintre serviciile publice oferite de statul român, instituţia care îl prestează, precum şi accesarea directă a serviciilor publice deja digitalizate” – a explicat Octavian Oprea, preşedintele ADR.

Analiza s-a axat pe următoarele puncte:

  • care sunt cele mai accesate servicii publice;
  • care servicii publice sunt digitalizate;
  • câte servicii publice presupun o taxă sau sunt gratuite ;
  • câte servicii publice pot fi achitate online.

Această primă versiune a Catalogului Naţional al Serviciilor Publice afişează numărul serviciilor completate de ministerele şi instituţiile lor subordonate, atât numărul total, cât şi numărul de servicii publice completate de fiecare instituţie în parte. Odată cu actualizarea datelor introduse, Catalogul Serviciilor Publice va beneficia de versiuni ulterioare.

Sursă informații și foto: ADR

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.