Ministerul Finanţelor Publice, prin Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare, şi ANAF au colaborat la dezvoltarea şi implementarea unui nou serviciu electronic, programarea online pentru întâlnirea cu un inspector fiscal – informează ANAF.
Serviciul de programări online este o disponibil pe site-ul www.anaf.ro, la rubrica Servicii online, poziţia 5, unde contribuabilii se pot programa atât pentru întâlnirea cu un inspector ANAF, cât şi pentru identificarea vizuală online în vederea aprobării înregistrării în Spaţiul Privat Virtual. De asemenea, serviciul este disponibil şi în Spaţiul Privat Virtual. Pentru o scurtă perioadă serviciul a fost în faza de testare, la DGRFP Galaţi, iar rezultatele proiectului pilot au determinat stabilirea oportunităţii extinderii acestuia.
Astfel, contribuabilii persoane fizice şi persoane juridice se pot programa online la sediile Administraţiilor Judeţene ale Finanţelor Publice.
Contribuabilii vor fi primiţi de funcţionari fiscali în funcţie de domeniul selectat, personal care aparţine următoarelor structuri din cadrul unităţilor fiscale:
- declaraţii fiscale persoane fizice;
- declaraţii fiscale persoane juridice;
- evidenţă pe plătitor persoane fizice;
- evidenţă pe plătitor persoane juridice;
- avize şi autorizaţii (case de marcat);
- executare silită persoane fizice;
- executare silită persoane juridice;
- cazier fiscal;
- asistenţă contribuabili;
- evitarea dublei impuneri.
Serviciul de programare online este pus la dispoziţia contribuabililor pentru aspecte ce nu necesită timp îndelungat de soluţionare, timpul alocat fiecărei programări fiind de maxim 30 de minute.
Având în vedere contextul pandemic, accesul contribuabililor va fi permis numai după ce s-a efectuat operaţiunea de termometrizare şi doar dacă aceştia poartă mască de protecţie (care să acopere gura şi nasul). În situaţia în care contribuabilii nu îndeplinesc aceste condiţii vor fi informaţi că întâlnirea se anulează şi că este necesară reprogramarea acesteia cu respectarea condiţiilor menţionate.
Pentru primirea contribuabililor pe bază de programare, în incinta unităţilor fiscale sunt amenajate încăperi dedicate, de regulă în apropierea punctelor de acces în sedii, astfel încât să se limiteze pe cât posibil contactul dintre vizitatori si personalul ANAF. De asemenea, la nivelul fiecarui sediu ANAF au fost organizate sensuri de intrare/ieşire dedicate acestor spaţii, precum şi montarea de indicatoare privind păstrarea distanţei de doi metri.
Sursa: ANAF